fredag 11 juni 2010

Frukta och grönt

Knäckebröd
Kallt te från gårdagen
Cigarett
Halloumifalafel
Rött vin
Snus
Klyftpotatis
Fyra deciliter fittslem
Ett glas kiss

tisdag 8 juni 2010

We plants are happy plants

Hej, försvarsmakten. Kul att ni bevisar er egen onytta ändå.
Blev så sjukt provocerad av reklampelarna ni har smällt upp så ja, jag var (skämmigt nog) tvungen att göra testet

"Försvarsmakten ska kunna försvara Sverige vid angrepp. För att klara detta har försvarsmakten utvecklat en rad olika funktioner (...) väpnad strid, på land, i luften och till sjöss." Ja eller hur. Sverige måste ofta försvara sig. Nej men OM! Ja men låt dom komma då säger jag.

Försvarsmakten hjälper till vid naturkatastrofer/sjöolyckor/konflikter etc bla bla. Ja, kan vi inte ha några andra som är lite sjyssta om det blir översvämning eller? Vi kan väl bygga ett solidariskt samhälle istället? Utan kakibyxor, nepotism, kamouflage och vapen? Vi kan väl lägga resurserna som försvarsmakten får på sjukvård, bistånd och skola direkt, istället för att pumpa in pengar till militära ambulanshelikoptrar/specialtränade experter osv. som försvarsmakten sen snällt lånar ut?

"Vi upprätthåller våra traditioner och bistår vid statsceremonier som högvakt, parader, hedersvakter och corteger" Å en lista över fyra saker som världen skulle klara sig jävligt mycket bättre utan, den listan tar vi och bygger upp vår sysselsättning kring. God idé, kaffe någon?

Åå jag vet att jag ramlar rakt i deras fula anlita-fräck-uppnosig-webredaktör/prkonsult-och-provocera-fram-debatt-och-samtidigt-göra-propaganda-fälla. Men jag tyckte sloganen "Har du vad det krävs för att ha en åsikt?" Var så sjukt dålig och provocerande så jag var tvungen. I can't help it. Att dom sedan blajar nåt om att deras syfte är att öppna för reflektion och diskussion om försvarsmaktens uppdrag får mig föga övertygad. Fortfarande propaganda i mina ögon.

Så lägg ner hela skiten säger jag. Och don't even get me started på NATO-helvetet! Eller Bofors!


Let us all be happy plants!

söndag 6 juni 2010

Testa, bara gört

Jag är alldeles för full. Det är det jag ska testa. Taxin stannade utanför för ca fem minuter sedan. Känns ganska patetiskt att slänga sig in och blogga det första en gör, men vad gör man inte för vetenskapen?
Den andra långa gatan är fin. Men just nu mycket täckt i skräp. Jag är mycket täckt i dans, damm och skvätt. Jag är mycket täckt i vemod, glädje och koffein, inte extacy! Jag vill gärna. Något.
Jag vill gärna att något tar slut och något annat börjar. Jag vill gärna att något börjar och något annat tar slut.
Jag vill gärna att det är sommar, semester, turné, fest, kalas, häng och gos i minst två månader till.

Just do it. My name is Nike!

lördag 5 juni 2010

Upp igen

Att förfesta på en manifestation. Att lulla omkring och bli dekadent full och samtidigt knyta näven och lyssna på Edda och Henry och ropa BOJKOTTA ISRAEL! Är det det mest geniala och mest politiskt korrekta sättet att förfesta eller är det bara tacky?!

Roligt var det iallafall.

Examensmat är god mat. Examensvin är gott vin. Examensvin är gott svin?
Storma kickersklubb är roligt. Som ett studiebesök i en annan dimension. Kände inte igen en enda låt, en enda människa och fattar fan inte hur tuttarna kan hamna så högt upp?! Gratis drink är god drink. Gratis shot är god shot. Och natten spenderades åter med en frysklamp i skrevet, herrejävlar. Hej apoteket, kan ni ge mig nåt gott till mitt svullna kön? Tack!
Snart uppsjungning och musikalliv igen. swonderful, smarvellous!


"Hey, C Mycock?" "Yes, please!" "B Mycock?" "Your cock? No Mycock!" Way to go!

fredag 4 juni 2010

Noll år eller tio

Vi skulle ändå inte ha klarat oss ensamma.
Det är jäkligt weird. Rent logiskt förstår jag. Men jag tänker på dig som DU. Inte det. Som ateist och whatever så tror jag ju inte på att det plingar till en själ med en gång. Men jag har ändå sett dig på bild. Att du fanns. Att du var så liten och ändå inte jättemycket mindre än mig. Rent logiskt vet jag att allt som hände var till det bästa. Rent logiskt kan jag tänka att det inte var hela världen. Rent logiskt tänker jag att det har gått över. Rent logiskt förstår jag att det inte borde göra ont. Fortfarande.

onsdag 2 juni 2010

Woke up sucking a lemon

Nu är det bättre.
Shitlistan är permanent och evig. Men jag blev uppmuntrad as the day went by. Swenglish milkshake ftw!

Det blev ligga på en filt och älta, dricka vin och äta choklad. Sedan fortsatt vinande på p-vik. Sedan fortsatt vinande på nordvinden. Sedan Baby baby baby på repeat. Sedan Radiohead som fortfarande gör konstiga saker med mig. Efter 14 år.


"Jagskanogintehamervinnu-jodå!" Darling K


Tillägg till shitlist:
Annelie Enochsson
och den gamla klassikern, 27 år på listan and still going strong:
En Dum En Som Tror Att Det Snöar

tisdag 1 juni 2010

Misantropi

Jag är på så vedervärdigt jävla dåligt humör så jag tror nästan inte det är sant.
Jag hatar allt och alla.

Shitlist ettkommanoll:
Israel
Niklas Wykman
Rusningstrafik
Personer som åker bil själva
Köttätare
Lägenhetskaos
Folk som bildar bostadsrättsförening
Folk som köper villa eller bostadsrätt som en investering för framtiden
Män som tar fram en gitarr och spelar lite på en fest
Ambivalens
Mummel
Otydlighet
Ofrivillig kroppskontakt
Folk som någon gång röstat borgerligt
Reklamradio, reklamtv, reklampelare
Folk som gillar reklam men gnäller på graffiti
Folk som fattar trögt
Folk som stör sig på att andra fattar trögt
Florister
Inredningsarkitekter eller ännu värre homestylare
Folk som lägger upp covers på låtar på youtube så att man inte hittar den riktiga låten
Blanda frukt och choklad
Slingat hår
Rakade kön
Män som vill ha applåd och diplom för att de agerat mot ojämställdhet
Skavlan
MTV, kan dom inte bara döpa om skiten till TV, M förvirrar mig för jag tror fortfarande att det står för musik
Alldeles för tunn pizza som dessutom är dyr

To be continued

If you eat meat, we've got a beef!