torsdag 29 april 2010

En bra plan

K joined the group Stoppa sexismen i Chalmers Cortégeprogram!

En Dum En
stoppa hela cortégen för fan!
3 minutes ago ·

K
vi blockerar den imorgon.
3 minutes ago

En Dum En
precis när dom är på avenyn (går dom förbi där?) så hugger vi loss det där jävla pariserhjulsskämtet och rullar det över hela skiten så allt blir mos! två flugor i en smäll!
2 minutes ago ·

K
strålande plan!
(osäker på vägen de tar...)
about a minute ago

En Dum En
vi måste fixa karta!
2 seconds ago ·

K
en karta och några bultsaxar så är vi nog i hamn.
1 second ago

En Dum En
och stövlar...
a few seconds ago ·

tisdag 27 april 2010

All min dumhet är med flit

Insikter och klarheter alltså. Har inte hunnit bena igenom det hela med alla inblandade än. Men personligen så känns det som att världens fetaste pansarridå plötsligt blivit genomskinlig. Så nu känner jag mig lugn och avfärdar all panik som trams och heteronormativ smörja. Om du går nånstans efter en karta och inte hittar det du letar efter så är det väl förihelvete kartan det är fel på och inte verkligheten. Så, måla din egen förbannade karta utifrån din egen jävla verklighet. Och ser både verkligheten och kartan ut som skit så bygg om båda. Var ditt eget hjärtas Cook eller Magellan för bövelen!





"Nothing Came Out - Moldy Peaches"

lördag 24 april 2010

Det är inte Norges fel

Jag har ju medgett att jag känner hatet, hatet till Svalkan. Det är en känsla. Alltså inte nödvändigtvis något som är logiskt, legitimt eller grundat på vettiga argument. Have that in mind. Förresten, don't have that in mind utan joina mig i hatet! Är inte det mycket roligare?!

Varför En Dum En Som Tror Att Det Snöar känner hat-top five:


1. Sklavfslan har på något sätt förtjusat två nationer genom att vecka efter vecka sitta på en stol och ställa irrelevanta frågor och staka sig på usel engelska. Jag förstår verkligen inte charmen i det. Är vi verkligen så svältfödda på tv-underhållning som inte går ut på att springa genom hinderbanor eller annan slags förnedring att programmet Slafslan ska vinna typ alla priser på tv-galan?

2. Är Skrållan journalist? Enligt wikipedia är han det. Han har alltså utbildning? Tycker han bara att det blir mycket roligare och mer spännande om han kastar all research han får av sina stackars producenter direkt i toaletten? Vilken dare devil!

3. Skkkavlan stakar sig värre än Balou von Siwers.

4. Svalkan är gubbsjuk och förlegad i sin människosyn. När Shakira gästade programmet kunde man skymta pärlor av saliv i mungiporna och en lyster i ögonen man annars kan se hos ett barn som precis upptäckt onani. Ok, hon är jävligt het. Men! Shakiras kommentarer om att det är viktigt att kvinnor bryter sig fria från de burar som samhället stänger in dem i möttes av ett flåsande "ska du dansa i buren sen som du gjorde i videon?" I samma program frågade han dessutom Dolphin Lundgren om han inte nån gång önskade att han fått en son istället för bara döttrar?! WTF?!

5. Om Slakvan var sitt blonda lilla söta jag på 30-talet hade han varit farbror Adolfs förste kelgris. Kanske tar Slakvan ut sin sorg över att vara född i fel tid på hela Skandinavien? Som tredje rikets slutgiltiga hämnd:

Salvnak som gutt

Ja, allt kan lika gärna vara total sanning som komplett påhitt. Jag är ju, precis som Skallen, inte alls särskilt intresserad av research, så varsågoda och hate me right back!
I rest my case!

fredag 23 april 2010

Varför har vi inte kommit längre?

Det går ju alldeles för långsamt. Vi lever i en låtsasdemokrati som tycker att bara för att vi är medvetna om problemen så är det ok att ta det lilla lugna. Halva befolkningen (minst) har inte samma rättigheter som andra halvan. Inte samma förutsättningar eller möjligheter. Hur många jävla projekt och temadagar varenda jävel än deltar i så räcker det ju inte. Som T sa "kan vi inte bara sluta med alla jämställdhetsprojekt och börja arbeta jämställt?!" Önskar att det vore så lätt. Jag vill gärna ha revolution, men det sitter ju en massa feta gubbrövar i vägen! Och att verksamheten man själv jobbar i är stört snedfördelande. 10%-90% ungefär, demokratiskt? Knappast.

Det räcker att bara titta på till exempel musiktidningshyllan på pressyltebyrån och där mötas av 100% manliga nyllen. Ja, har vi verkligen inte kommit längre?

tisdag 20 april 2010

Tala ur fittskägget

Upp och ner. Idag mest ner. En avtuggad äppelskrutt.
Har ändå haft en sån sjukt bra "helg" (ons-mån). Kontrasterna dödar mig. Vulkanens världspremiär inför publik = succé. Legendariskt om jag får säga det själv (det får jag!). Så jävla underbart. Folk som säger att man sjunger fint och så. Att man har gjort bra låtar och så. Det är det bästa jag vet tror jag. Även om jag fortfarande, efter 27 år, är alldeles för dålig på att ta emot komplimanger. Men i fredags fick jag ju öva på det, hehe! KBT! KBT!

Mer helg:
Öl
Hångel med folk
Häng med fina fina folk
Äntligen inlett projektet att se Riket (åå vad bra, men efter att S sa att det finns manus till en tredje säsong som inte är gjord och att hon blev besviken på att det inte blev closure blev jag lite illa till mods, vill inte att det ska ta slut)
Tröstshopping av klänningar och bös
Mat
Häng med en bäbis (det var rätt gosigt)
Masshysteri
Quizreunion, dock blott 30 ynka poäng
Sci-fi dans
Glitterdimma
Mer häng med fina fina folk
Soffmys

Jag har också kommit på att jag är en skata när det gäller ord. Ord-skatan. Jag gillar ord som glitter, kristall och karamell väldigt mycket. Ungefär som en skata som vill ha saker som glänser och skiner. Hm.

Stop making no sense!


Nu lösgodis och snus(k) i Js soffa på fastlandet. Vi ältar Skavlan-hatet. Åååå vad jag hatar Skavlan!
Men det är en annan historia...

måndag 19 april 2010

Pissing in a river

Kanske unna sig att ta det lite lugnt nu? Imorgon ska jag damma av mitt seriösare jag och take it out for a spin.

Dagens finaste sms "Jag styr upp en massa mat. Det finns till dig med. Pusspuss!"
Lilla tåren.

Jamenassåhallå! Nu ska jag och underbaraste Kick plöja mera Riket. Och äta kakor.

söndag 18 april 2010

Sci-fi or die!

Igår stannade jag vid varje vätskekontroll rom-öl-röda vinet-öl-drink-vita vinet och ändå mår jag förjävligt idag. Hur?
Nu ska vi göra porr, äta spenat och sen fortsätta med Riket. Sunday darling. Darling Sunday.