K joined the group Stoppa sexismen i Chalmers Cortégeprogram!
torsdag 29 april 2010
tisdag 27 april 2010
All min dumhet är med flit
Insikter och klarheter alltså. Har inte hunnit bena igenom det hela med alla inblandade än. Men personligen så känns det som att världens fetaste pansarridå plötsligt blivit genomskinlig. Så nu känner jag mig lugn och avfärdar all panik som trams och heteronormativ smörja. Om du går nånstans efter en karta och inte hittar det du letar efter så är det väl förihelvete kartan det är fel på och inte verkligheten. Så, måla din egen förbannade karta utifrån din egen jävla verklighet. Och ser både verkligheten och kartan ut som skit så bygg om båda. Var ditt eget hjärtas Cook eller Magellan för bövelen!
"Nothing Came Out - Moldy Peaches"
"Nothing Came Out - Moldy Peaches"
lördag 24 april 2010
Det är inte Norges fel
Jag har ju medgett att jag känner hatet, hatet till Svalkan. Det är en känsla. Alltså inte nödvändigtvis något som är logiskt, legitimt eller grundat på vettiga argument. Have that in mind. Förresten, don't have that in mind utan joina mig i hatet! Är inte det mycket roligare?!
Varför En Dum En Som Tror Att Det Snöar känner hat-top five:
1. Sklavfslan har på något sätt förtjusat två nationer genom att vecka efter vecka sitta på en stol och ställa irrelevanta frågor och staka sig på usel engelska. Jag förstår verkligen inte charmen i det. Är vi verkligen så svältfödda på tv-underhållning som inte går ut på att springa genom hinderbanor eller annan slags förnedring att programmet Slafslan ska vinna typ alla priser på tv-galan?
2. Är Skrållan journalist? Enligt wikipedia är han det. Han har alltså utbildning? Tycker han bara att det blir mycket roligare och mer spännande om han kastar all research han får av sina stackars producenter direkt i toaletten? Vilken dare devil!
3. Skkkavlan stakar sig värre än Balou von Siwers.
4. Svalkan är gubbsjuk och förlegad i sin människosyn. När Shakira gästade programmet kunde man skymta pärlor av saliv i mungiporna och en lyster i ögonen man annars kan se hos ett barn som precis upptäckt onani. Ok, hon är jävligt het. Men! Shakiras kommentarer om att det är viktigt att kvinnor bryter sig fria från de burar som samhället stänger in dem i möttes av ett flåsande "ska du dansa i buren sen som du gjorde i videon?" I samma program frågade han dessutom Dolphin Lundgren om han inte nån gång önskade att han fått en son istället för bara döttrar?! WTF?!
5. Om Slakvan var sitt blonda lilla söta jag på 30-talet hade han varit farbror Adolfs förste kelgris. Kanske tar Slakvan ut sin sorg över att vara född i fel tid på hela Skandinavien? Som tredje rikets slutgiltiga hämnd:
Ja, allt kan lika gärna vara total sanning som komplett påhitt. Jag är ju, precis som Skallen, inte alls särskilt intresserad av research, så varsågoda och hate me right back!
I rest my case!
Varför En Dum En Som Tror Att Det Snöar känner hat-top five:
1. Sklavfslan har på något sätt förtjusat två nationer genom att vecka efter vecka sitta på en stol och ställa irrelevanta frågor och staka sig på usel engelska. Jag förstår verkligen inte charmen i det. Är vi verkligen så svältfödda på tv-underhållning som inte går ut på att springa genom hinderbanor eller annan slags förnedring att programmet Slafslan ska vinna typ alla priser på tv-galan?
2. Är Skrållan journalist? Enligt wikipedia är han det. Han har alltså utbildning? Tycker han bara att det blir mycket roligare och mer spännande om han kastar all research han får av sina stackars producenter direkt i toaletten? Vilken dare devil!
3. Skkkavlan stakar sig värre än Balou von Siwers.
4. Svalkan är gubbsjuk och förlegad i sin människosyn. När Shakira gästade programmet kunde man skymta pärlor av saliv i mungiporna och en lyster i ögonen man annars kan se hos ett barn som precis upptäckt onani. Ok, hon är jävligt het. Men! Shakiras kommentarer om att det är viktigt att kvinnor bryter sig fria från de burar som samhället stänger in dem i möttes av ett flåsande "ska du dansa i buren sen som du gjorde i videon?" I samma program frågade han dessutom Dolphin Lundgren om han inte nån gång önskade att han fått en son istället för bara döttrar?! WTF?!
5. Om Slakvan var sitt blonda lilla söta jag på 30-talet hade han varit farbror Adolfs förste kelgris. Kanske tar Slakvan ut sin sorg över att vara född i fel tid på hela Skandinavien? Som tredje rikets slutgiltiga hämnd:
Ja, allt kan lika gärna vara total sanning som komplett påhitt. Jag är ju, precis som Skallen, inte alls särskilt intresserad av research, så varsågoda och hate me right back!
I rest my case!
fredag 23 april 2010
Varför har vi inte kommit längre?
Det räcker att bara titta på till exempel musiktidningshyllan på pressyltebyrån och där mötas av 100% manliga nyllen. Ja, har vi verkligen inte kommit längre?
Etiketter:
revolution nu är det dags
tisdag 20 april 2010
Tala ur fittskägget
Upp och ner. Idag mest ner. En avtuggad äppelskrutt.
Har ändå haft en sån sjukt bra "helg" (ons-mån). Kontrasterna dödar mig. Vulkanens världspremiär inför publik = succé. Legendariskt om jag får säga det själv (det får jag!). Så jävla underbart. Folk som säger att man sjunger fint och så. Att man har gjort bra låtar och så. Det är det bästa jag vet tror jag. Även om jag fortfarande, efter 27 år, är alldeles för dålig på att ta emot komplimanger. Men i fredags fick jag ju öva på det, hehe! KBT! KBT!
Mer helg:
Öl
Hångel med folk
Häng med fina fina folk
Äntligen inlett projektet att se Riket (åå vad bra, men efter att S sa att det finns manus till en tredje säsong som inte är gjord och att hon blev besviken på att det inte blev closure blev jag lite illa till mods, vill inte att det ska ta slut)
Tröstshopping av klänningar och bös
Mat
Häng med en bäbis (det var rätt gosigt)
Masshysteri
Quizreunion, dock blott 30 ynka poäng
Sci-fi dans
Glitterdimma
Mer häng med fina fina folk
Soffmys
Jag har också kommit på att jag är en skata när det gäller ord. Ord-skatan. Jag gillar ord som glitter, kristall och karamell väldigt mycket. Ungefär som en skata som vill ha saker som glänser och skiner. Hm.
Stop making no sense!
Nu lösgodis och snus(k) i Js soffa på fastlandet. Vi ältar Skavlan-hatet. Åååå vad jag hatar Skavlan!
Men det är en annan historia...
Har ändå haft en sån sjukt bra "helg" (ons-mån). Kontrasterna dödar mig. Vulkanens världspremiär inför publik = succé. Legendariskt om jag får säga det själv (det får jag!). Så jävla underbart. Folk som säger att man sjunger fint och så. Att man har gjort bra låtar och så. Det är det bästa jag vet tror jag. Även om jag fortfarande, efter 27 år, är alldeles för dålig på att ta emot komplimanger. Men i fredags fick jag ju öva på det, hehe! KBT! KBT!
Mer helg:
Öl
Hångel med folk
Häng med fina fina folk
Äntligen inlett projektet att se Riket (åå vad bra, men efter att S sa att det finns manus till en tredje säsong som inte är gjord och att hon blev besviken på att det inte blev closure blev jag lite illa till mods, vill inte att det ska ta slut)
Tröstshopping av klänningar och bös
Mat
Häng med en bäbis (det var rätt gosigt)
Masshysteri
Quizreunion, dock blott 30 ynka poäng
Sci-fi dans
Glitterdimma
Mer häng med fina fina folk
Soffmys
Jag har också kommit på att jag är en skata när det gäller ord. Ord-skatan. Jag gillar ord som glitter, kristall och karamell väldigt mycket. Ungefär som en skata som vill ha saker som glänser och skiner. Hm.
Stop making no sense!
Nu lösgodis och snus(k) i Js soffa på fastlandet. Vi ältar Skavlan-hatet. Åååå vad jag hatar Skavlan!
Men det är en annan historia...
Etiketter:
I'm Mrs Lök it's time to cry
måndag 19 april 2010
Pissing in a river
Kanske unna sig att ta det lite lugnt nu? Imorgon ska jag damma av mitt seriösare jag och take it out for a spin.
Dagens finaste sms "Jag styr upp en massa mat. Det finns till dig med. Pusspuss!"
Lilla tåren.
Jamenassåhallå! Nu ska jag och underbaraste Kick plöja mera Riket. Och äta kakor.
Dagens finaste sms "Jag styr upp en massa mat. Det finns till dig med. Pusspuss!"
Lilla tåren.
Jamenassåhallå! Nu ska jag och underbaraste Kick plöja mera Riket. Och äta kakor.
Etiketter:
Kakor seriöst värdelöst
söndag 18 april 2010
Sci-fi or die!
Igår stannade jag vid varje vätskekontroll rom-öl-röda vinet-öl-drink-vita vinet och ändå mår jag förjävligt idag. Hur?
Nu ska vi göra porr, äta spenat och sen fortsätta med Riket. Sunday darling. Darling Sunday.
Nu ska vi göra porr, äta spenat och sen fortsätta med Riket. Sunday darling. Darling Sunday.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

stoppa hela cortégen för fan!
precis när dom är på avenyn (går dom förbi där?) så hugger vi loss det där jävla pariserhjulsskämtet och rullar det över hela skiten så allt blir mos! två flugor i en smäll!
K
(osäker på vägen de tar...)
En Dum En
K
En Dum En