måndag 19 december 2011

When I feel blue in the night

Hittade två nedskrivna drömmar från natten till 12/2 2009 i ett block.

Dröm 1:
"Jag och några kompisar är på en campingplats. Litet blåvitt kupoltält. Bredvid campar världens störigaste familj i vräkig asny husbil. Dom är typ åtta stycken blandade åldrar. Familjeöverhuvudena är typiska ignoranta vit medelklass köttätare, 35-40 år. Dom bestämmer sig för att leka en frågesportslek. Med VARSIN MEGAFON! Vi försöker softa och ber dom vara tystare. Nej nej. Jag tar en megafon och går in i deras förtält och hotar att polisanmäla dem om de inte slutar. De är hånfulla och säger typ fan vilken 30-årskris du har lilla gumman. Varpå jag svarar skrikande i megafon "JA MEN JAG HAR JU IALLAFALL INTE EN INTELLEKTUELL KRIS!". Dom skrattar och går. "

Dröm 2:
"Offentlig toalett, typ camping fast inte samma som förut. Som ett stort rum utan tak. Toaletter på upphöjningar utefter väggarna. Inga dörrar. Nakna äldre kvinnor med solbränd läderhud gör sina behov. Grejen är att alla bajsar på kanten av toastolen. "Man måste göra så och låta avföringen soltorka" säger någon. Jag vill inte sätta mig på vått bajs och hittar bara stolar där det inte soltorkat fördigt. Stolarna blir högre och högre av packat bajs. VAFAN BETYDER DETTA!?"


I övrigt vill jag på detta tema tillägga att jag tycker mycket om denna låten och att texten är vacker och pervers på samma gång. Precis som drömmar ju ofta också är.

Inga kommentarer: