torsdag 25 november 2010

Dear donut, go to the desert

En morgon med snö utanför fönstret är väldigt trevligt. Inatt har jag jobbat i sömnen. Drömt om den där utbildningen jag ska hålla i på måndag och att jag badade. Jag har drömt att jag simmat eller badat flera nätter i rad. Sånt händer inte så ofta så då måste jag goggla på drömtydning. Vartenda ord är säkert sant. Eller inte. Vem fan kommer på det här?

BADA, i klart vatten: det händer något roligt i din familj som också blir av stor betydelse för dig själv. I varmt vatten: du längtar efter fysisk kontakt med någon. I grundligt vatten: tråkigheter. Se andra bada: du får anledning till svartsjuka.

VATTEN, rinnande: du väcker svartsjuka. Stillastående: du får ett kärleksbevis.

HAV: Om detta skrev den schweiziske psykologen Carl Gustav Jung: "Havet är symbolen för det undermedvetna, ty under dess glittrande yta döljer sig ofattbara djup". Att tolka drömmar om havet blir därför individuellt, eftersom varje människa har sina egna problem. Här är några olika försök. Se lugnt: lyckan blir din. Se stormigt: olyckan kan drabba dig när du minst anar det. Bada i: hälsa och välgång

SJÖ, se stilla: en anhörig ordnar något trevligt för dig. Se upprörd: besvikelse i kärlek.

Blablafuckingbla

Inga kommentarer: