måndag 2 augusti 2010

Screw you, nazi pig-dog!

Så händer det äntligen. Tourettes-tanten som alltid åker samma buss som mig sätter sig precis bakom. Hon brukar annars gå längst bak i bussen och jag sitter för det mesta långt fram. Därifrån hör jag bara det allra högljuddaste. Idag hör jag allt.
"SVIN!!!" "NEEEEJ!" ... "FÄNGELSET!" ... "nnnnneiijj!" "sssSSVIIIIN!" "Vill inte ha såna!" "SVIIIN!"

Ändå kändes hon ganska lugn idag. Bara en sån sak som att hon satte sig där framme. Bara en sån sak att hon satte sig. Kanske har hon haft semester och vilat upp sig. Suttit i skuggan med en fruktdrink och en bok. Samtalat med vänner och plockat smultron. Men idag var det back to buisness. Fängelset. Alla behöver vi mjukstarta ibland.

Själv fick jag sova några timmar på H och Ps soffa efter jobbet. När jag vaknade hade det kommit massa fint folk och en spontan grillfest styrts upp. Lilla tåren på det. Å jag kan bli så sjukt blödig av att få sitta med fina människor och äta god mat. Som att jag, samtidigt som jag sitter där, kastas tjugo år framåt i tiden och minns det hela med värme och magpirr. Tänk vad fint vi hade det...

Inga kommentarer: