tisdag 11 januari 2011

De vita männen rullade fram över jorden på hjul av stål

Just nu finfint på Tvåan om ekonomi och miljö och allt. Varför vi, när värden som hälsa och familj ligger högst på önskelistan, fortsätter att tro att en ekonomi på ständig tillväxt är det bästa, och enda. Vad ska vi med alla jävla pengar till? Sjunka fortare när jorden svämmar över på grund av att vi gjort sönder den för att tjäna pengar? Jag älskar public service, fatta hur jääädra gött det är asså! Ok, ibland ska Peter Spattman eller Melodikräkivalen eller OS i VM sändas, men det kan ju vara okej. Stäng av då och ta en promenad eller tröstät eller whatever. Och var glad när det visas fina grejer som du gillar. Nästan det enda dumma är att jag saknar Musikbyrån så jävla mycket. Ett aktuellt musikmagasin, utan reklam. Åvafint det var. Tex när dom på slutet hade en tävling där band skulle läsa låtar översatta från svenska till engelska eller tvärtom. Silverchair rappade "oooh aaah, instead of music confusion" (gissa då!) Radiohead läste "Jåg är ett krip, jåg arrr en knaappies". Och en muppig programledare på det. Så himla bra. Jaja, Kobra finns ju kvar iallafall, än så länge. Jag HJÄRTA svt. Så; HANDS OFF ALLIANSJÄVEL!!

Everybody better get what they can while they can

I övrigt har jag funderat en del på uttrycket "bara vara" idag. Jag hatar det. Men mer om det en annan gång.

1 kommentar:

P sa...

Vadå "en annan gång"? Jag hatar uttrycket "mer om det en annan gång"!
Jag vill ha en "annan gång" nu! NU!
Mer hat!!!