söndag 16 maj 2010

Turn this mess around

Den här våren är märklig. Mycket går sönder. All my friends are on pills. Jag är ganska hel, det håller i sig. Serotonin-kräken i min kropp verkar ju ha vidareutbildat sig och börjat sköta sitt. Idag försöker jag bota min vilja att spränga hela min lägenhet och allt i den genom att städa. Hittills har jag ställt in en bok i bokhyllan och plockat bort disk från vardagsrumsbordet. Effektivt.

Det har varit helg igen. En djävulskt fin helg. Känns som det är många såna den här våren. I like!
Världspremiären av musikalen i fredags var så himla bra. Rolig, fantastisk och lyckad. Enormt gensvar, stående ovationer, tårfyllda leende ansikten som bara älskade det. Jag är så jävla stolt och lycklig över att ha varit med. Vi sa fan bra och viktiga saker, texterna är fantastiska. (Utav normen lusten kvävs och kroppen fängslas i sitt skal, revolt är det som krävs kom störta stat och kapital, vi kräver igen varje liv varje spänn som dom stal) Att jag sen dessutom fick spöka ut mig, dansa, och klä av mig och gnugga mig på en scen framför massa vackra människor gör det hela till typ den bästa upplevelsen ever! Ge mig mer! Sen toppades det hela med en riktig röjarskiva. Som vanligt var jag en sucker för det som är gratis och värmde i VIP-logen och höll i bag-in-boxen som om det vore den sista droppen vatten. Sen fick jag förnämt sällskap hem. Ganska fulländad fredag.

På lördagen fick jag träffa darling S, flytta tillbaka till mig! Äta på Max och sen åka lite bil med Grekland. Därefter repade vi lite med Fostret. Jag gillar vart det bandet är påväg. Vi har börjat röra oss lite från extremt jazzigt bröt till post-rock-bröt. Från pretto till pretto alltså. Men hur ska man göra musik om man inte kan tillåta sig att vara lite pretto? Jag blir däremot nervös, för att göra det där live, utan att antingen se astråkig ut eller börja skratta hysteriskt, blir svårt. Anyhow, sen tog sömnen mig och vips var det dags att hoppa upp på hadiraj-hästen igen. Superfin förfest och sen lek och bus på H-berget. Finaste I är tillbaka i landet med pompa och ståt. Alla rör sig, kommer tillbaka och åker igen, jag står bara still.

Söndagen började fel. Men tog sig som fan.

Fult och fint. Filt och funt.

Läge för en fokusformulering kanske?


Inga kommentarer: