lördag 13 mars 2010

The big fat return

Eller bara big fat.

De senaste dagarna har jag, verkar det som, fått en pubertalt exhibitionistisk hunger. Grundad på nostalgitrippar till Skunk, Helgon, via Bilddagboken, och sen vuxenlivet med ansiktsboken och VAFALLS, en blogg?! Indeed, jag har varit en communityhora, ovanstående är bara ett axplock, believe me. Å, prata med människor i verkligheten om ditt och natt? Näheedu! Offentligt och för vem som helst tvätta din sörjiga byk? Ojatack! Den här, skriva lite kodat, lite upphottat, lite extra snaskigt för att det är ju så skönt att bli snokad på. Den ska det vara. Så, the big fat return in the big fat nowhere. Där är jag nu.

Skuldkänslor ja. Det finns två och för det mesta brukar jag hänga med minst en om dagen. Idag led jag av mest av förtjänad skuldkänsla. Jag passerade en människa som stod på knä med mössan i handen. Stå på knä och tigga är väl fan inget nån gör för att det är kul, nej. Men det stör ju min fina lördag på väg till tårtbuffé att bli påmind om hur kukig världen är. (Den är jättekukig, och kukig är inget fin-adjektiv den här gången) Alltså, hej skuldkänslan, jag förtjänar dig!
Oförtjänad skuldkänsla är svårare att peta på med en pinne. Den är mer som en gröt. Jag har fan ätit gröt i hela mitt jävla liv!

Inga kommentarer: