söndag 14 mars 2010

Cornflakestjej

Inatt har jag drömt om att jag skulle ha en loppis i en grotta. Salma Hayek kom dit med en fräck blåsa hon tyckte jag skulle ta. Kommer inte ihåg hur det blev.

I fredags sprang jag förbi en loppis påväg till möte med jobbet. Fyndade en tröja för fem ynka kronor. Det var tusan inte igår en gjorde ett sånt fynd. Emmaus på ön har ju fått smisk av Emmaus i centrum som får allt som är minsta lilla snyggt. Myrorna har fått hybris tillsammans med en massa andra. I miss the days när en fylld kasse fynd kunde kosta typ 100 spänn. Och så jävla mycket inflation har det väl inte skett sen dess, i stil med "när jag var ung kostade en glass 25 öre" liksom. Nä, nu får man ta sig ut till Helvetesåker och en massa hålor för att kunna snaska till sig det allra billigaste. Suck.

Anyhow, sen tänkte jag på att alla fräsiga band och artister som sjunger på engelska och som pratar engelska, egentligen bara är som Kent eller Nanne Grönvall. Som sjunger mesiga saker på sitt hemspråk. Hur coolt är det?!

"you, your sex is on fire" - "duuu, sexet brinner"

2 kommentarer:

Maria sa...

Haha, sexet brinner. Men tänk så hett. Och lite poetiskt. Men om texten ska vara på svenska får det bli en saucy sexjazzvariant. inte brötig jesusrock.
fin blogg du har. jag gillart.

En Dum En, som tror att det snöar sa...

Mycket hett. Ungefär som när jag råkade smörja in ansiktet med en "heat sensation" fotlotion. Face on fire!
Sexjazz alltså, det kanske är nåt för ditt syntband?