måndag 22 mars 2010

Eladó

Äsch. Det var väl inget med det dära flygandet. Kanske.

Jag har i alla fall bunkrat för ett och annat rus. Fick som vanligt storhetsvansinne och gjorde det hela till en sport att hitta så billiga, starka och (till synes) vidriga grejer som möjligt. Toppat med lite annat. Skönt med vår var det också om jag nu ska ge mig in i väderdebatten. 20 grader celcius och vinterskor, svettigt. Massa god mat och mer och mindre trevligt sällskap. Fegade ur att ta debatter som vanligt. Men var ju i jävlig minoritet på alla sätt och vis; kost, kön, ålder, åsikter, klass, sexuell läggning, humor, längd, lodrätt, vågrätt, fram, bak. Orka dra det lasset twentyfourseven. Hela den här: en kvinna nämner att "oj vad varmt det var här" varpå en av männen hurtigt replikerar/brölar att "av med kläderna tjejer" och varpå en annan kvinna säger "nänä, av med kläderna själv, i jämställdhetens namn!". Hade det inte i jämställdhetens namn varit bättre om gubbslemmet hållit käften från första början och börjat tänka efter lite? Det är inte jämställt bara för att alla kan klä av sig liksom. (Det var alltså till exempel där som jag inte tog debatten, fail)

Jag har dessutom köpt världens vackraste kylväska för 500 ft, och tänkt. Oj, vad jag har tänkt.

Inga kommentarer: