onsdag 14 april 2010

Holy macaroni! Blessed like pasta!

Igår köpte jag för en gångs skull en majblomma av ett barn. Annars brukar jag ha "turen" att hitta en på marken som jag tar och låtsas att jag är en fullgod och solidarisk medborgare. Skämmigt men sant. Samma som att jag alldeles för sällan köper Faktum. Slår undan blicken och är ett av dom där asen som går fort förbi. Jag blir helt knäckt av det, vad i helvete håller jag på med? Med bloggen som mitt enda vittne lovar jag härmed att köpa Faktum. Så många jag kan. Det kan alltid vara värre. Jag har soffor och luftmadrasser här och där jag kan bo på. Famnar att krypa in i. Över noll kronor på kontot. Till och med ett jobb och ganska hyfsad livspepp. Hade jag varit religiös hade jag kanske ställt mig på knä och tackat herren. Men det är jag fan inte. Jag har roddat själv. Och jag ska rodda vidare. Religionsbubblan måste ju vara bliss, bortförklara allt med att "det är guds vilja" snacka om att ta den enkla vägen.

Plus
Insikter, träningsvärk, vår, spelning, repa, det löser sig
1500 i restskatt, jag ÄLSKAR fanimej att betala skatt!

Minus
Insikter, nollad självdisciplin, nervositet och tappad matlust, det löser sig kanske inte
1500 i restskatt, jag ÄLSKAR fanimej att betala skatt, men jag har inte råd just nu.

Inga kommentarer: