fredag 2 april 2010

Vårfloden


Snart blir det ut och åka igen. Ganska grisigt. Flänga runt på ett flygplan och tro att fossilt bränsle växer på träd och är lätt att kompostera. Usch. Jag måste tillbe moder jord och få syndernas förlåtelse. Botgöra och späka mig själv i evighet som slav och kämpe för jordens bästa. Jag lovar.


När jag vill bli uppmuntrad går jag tillbaka till dom här små godbitarna jag hittade i tidningen förra sommaren. Jag undrar ofta om dom fick svar. Hur det gick sen.

1. "Söker kontakt med en riktig 'sailor', båtsman, med inte för 'tungt' i bagaget. Jag är en söt gast, som älskar havet. Svar till Ina"
(absolut favorit)

2. "Jag söker en transa, en smal människa. Vi kan umgås på alla möjliga sätt. Jag längtar." (Inga konstigheter)

3. "Representativ, utåtriktad, internationell, högskoleutbildad kvinna med 2 utflugna barn söker ärlig rökfri man 60+ utan soc./ek. problem. Mina fritidsintressen golf, bridge, båtliv, natur, kultur, god mat/vin mm. Gärna foto" (Mycket konstigheter, Anna-Maria Corazza-Bildt?)

Känner ni igen er? Har du skrivit annonsen eller svarat på den? Snälla let me know hur det gick!

1 kommentar:

Maria sa...

jag svarade på nummer tre. Men jag borde anat att hon inte skulle skriva tillbaka. Jag har ju ekonomiska problem.