fredag 10 september 2010

...inside, I was still a black, miserable clod of dirt

I'm in a deep sleep.
Idag är jag jättejättetrött. Skyller det på gårdagens start på fitnesshösten som jag sedan vägde upp med glass och kattgos i sängen i 14 timmar. Sen lunch med Fadern, "ska du ha ett glas vin? Vi kan väl vara lite kontinentala!" Knasigt att jag är nervös för sånt. Lunch. Päron-häng. Knasigt att varje gång vi ses så är det som att börja på noll, nästan. Men det tar sig.
Såklart hamnade vi vid bordet bredvid störiga kampsportskillen från friskis, som flåsar jättehögt, slåss för hårt på folk han inte känner, skiter i tekniken och instruktionerna, stretchar JÄTTEdjupt och luktar förjävligt.

Nu ska jag klippa luggen, diska och lyssna på mer Sam Cooke. Sen blir det Nintendo kvällen lång och imorgon turné igen.

Jag har en "ignore"-knapp-app på mitt liv. Locket på. Fast jag skulle sluta med det ju. Ignore. Ignore. Ignore.





(under tiden säger KW i telefonen "jag ska tvätta ikväll så jag har köpt en bag in box!")

Inga kommentarer: